marinnyc4.reismee.nl

New York City

Het is eindelijk weer zover, ik mag vandaag naar New York. Met Icelandair. Ik heb al online ingecheckt, maar helaas geen geprinte boarding card, en van Icelandair kun je ze ook niet bij de self service op Schiphol printen. Jammer, want het is de traagste incheck balie ooit. De rij was helemaal niet lang geweest, maar ik heb er wel lang gestaan ....

Door de douane, ik mag niet mijn 2 kleine pakjes Danone perenyoghurt meenemen, want stel je voor ... en even later zit ik bij de gate te wachten. Het boarden gaat ook al niet supersnel ... ik vraag me stiekem af hoe dat straks met het vliegen gaat?

Maar, ik word in het vliegtuig wel ge-upgrade naar Comfort Class, zodat 2 andere mensen naast elkaar kunnen zitten. Een daarvan is verlamd, en dan is het wel zo handig als de ander haar met dingen kan helpen. En zodoende heb ik super veel beenruimte en nog meer zitruimte, ik kan switchen tussen 4 stoelen.

De filmkeuze is: Book Thief, over een meisje in WWII. Heel indrukwekkend, kan ik echt iedereen aanraden.

En ook: Gravity. De grootste nonsens, maar wel vermakelijk. Natuurlijk haalt zo'n klein vliegtuigschermpje het niet bij een groot bioscoopscherm, maar ach, de tijd gaat er lekker snel mee.

De overstap in Reikyavik ging makkelijk, wel moet je je dwars door een tax free shop heen worstelen, heel eigenaardig. Kom, dan pak ik onderweg een paar klein eensloksflesjes rum mee, lekker ....

Innocent

De immigration was weer een ramp. We hadden al een half uur op het tarmack staan wachten tot onze gate vrij kwam, waardoor een aantal vluchten net iets eerder dan wij waren binnengerold en dus toen wij eindelijk naar buiten mochten, stond er een rij van hier tot Tokyo ..... bijna letterlijk, want voor ons hadden ze een blik Japanners opengetrokken. Bijna 2 uur heeft het geduurd. Wel werden regelmatig excuses omgeroepen dat het zo lang duurde. En ook mijn persoonlijke douane beambte zei "sorry 'bout that" toen hij vernam hoe lang we al in de rij stonden.

Maar eindelijk was het moment daar en snoof ik de New Yorkse lucht op. Heerlijk met de subway naar mijn hotel, heerlijk door de zwoele zomeravond (het was warm geweest vandaag) en langs de drukbezette cafeetjes en restaurantjes hier rond Irving Place op naar het Seafarers. En ik ben prima tevreden. Het ziet er allemaal netjes, schoon en ruim uit. Kom maar op met de vakantie!

Reacties

Reacties

moeders

Gelukkig goedaangekomen , lekker 2 berichten .
nu naar je 2de bericht

Marian DH

Klinkt niet heel vlot, maar gelukkig wel dan die upgrade maar Comfort Class... dat is dan wel weer fijn. Hoelang ben je nu onderweg eweest?
En dan in NY... klinkt en ruikt toch altijd anders dan Nederland... en lekker met en zwoele temperatuur! In gedachten ga ik met je op een terrasje zitten, 'here's looking at you kid" (Humphrey Bogart's famous toast in in Casablanca!) Geniet ervan! Ik ga je verder lezen...
Groetjes,
Marian DH

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!