marinnyc4.reismee.nl

Food tour en Bios

Vanmorgen heb ik een zogenaamde 'food tour' staan met Susan Nez, alweer een groupon. De buurt is Queens, en dat is geen verkeerde buurt, want enorm cultureel divers. Ze grapt dat ze haar tour vaak 'Around the World in 80 minutes' noemt, maar dat steeds meer mensen die pun ontgaat .... LOL

We beginnen in 'Athene'. Ze heeft heerlijke pastries, gevuld met kaas en spinazie, bij zich, gemaakt door een Koreaanse die een Grieks bakkerijtje runt. En die nuttigen we dan op een plein met allerlei vereeuwigde Griekse beroemdheden. Errug lekker en er is genoeg, dus ik neem er nog een (een trend die zich zo de hele tour voortzet ...

Laughing
)

Dan lopen we de buurt in en komen bij wat groente- en fruitzaken. Deze foto is voor mijn moeder genomen, die vindt dat rucola er uitziet als paardebloemengras .... nou, dat wordt hier inderdaad ook verkocht! (Niet zo goed te lezen op de foto, maar in het midden voor )

We gaan binnen bij de Apple House Juice Bar, waar we vers geperst appelsap uit 4 appels krijgen. Echt heerlijk! Trouwens, ze zijn onderdeel van een fruitzaak, en ze maken elke combinatie sap die je wilt. Wow .... Zo lekker ...

Onder uitgebreide informatie lopen wel richting een bakkerij. Woah, zulke uitnodigende taarten in de etalage! Daar krijgt een mens nog meer trek van ... Ik weet niet meer precies wat we hier aten, maar het was lekker en zoet, en meer dan genoeg, dus ...

Daarna op naar een zaak met veel kaas en olijven .... Stukjes mozarella (zelf gemaakt en zalig!) en sneetjes pittige salami. Uitstekende combinatie, trouwens. Wat hier overbleef, nam Susan mee naar huis. Ze eet meestal niet mee, tenzij er te veel overblijft, want dat vindt ze zonde. En gelijk heeft ze.

Bij een Egyptenaar krijgen we wat Baklava. Noord-Afrikaans, zegt ze, dus minder zoet dan de Griekse. Nou heb ik best wel eens Marokkaanse Baklava geproeft, maar mijn tanden blijven daar altijd van aan elkaar geplakt zitten ..... Maar niet van deze ... Niet zo waanzinnig zoet, maar lekker knapperig en het smelt op je tong ... woa, lekker .... Ik neem me voor hier later eens te gaan shoppen ... (dat is me deze trip trouwens niet meer gelukt, maar kom, ik hoop nog weer eens naar New York te gaan, dus deze buurt gaat zeker nog eens aan de beurt komen! We lopen rond 30 Ave x 30 Street in Queens, LIC).

Je vindt hier ook de Astoria Music store, waar o.a. Louis Armstrong opnames heeft gemaakt:

En in de buurt het Steinway museum, dat schijnt heel leuk te zijn. Oh, en dat ligt dan weer in de buurt van het Museum of Moving Image ... daar had ik ook nog naar toe gewild, maar dat is weer niet gelukt ....

Als laatste een variant op de hotdog: met avocado! Nou, daar kun je me voor wakker maken. Ik had eerst een beetje spijt dat ik niet voor de vegetarische optie had gekozen, ik wil deze trip niet zoveel vlees eten, want ik vermoed zomaar dat er niet veel scharrelvlees bij zit. En de vegetariers krijgen een pittige empenada met kaas ....hmmmm, dat klinkt erg goed!

Maar ik weet ook dat een echte hotdog heel wat lekkerder is dan wat je bij die heetwaterkarretjes haalt, zodoende .... En mijn spijt verdwijnt als sneeuw voor de zon als ik die avocado-dogs zie ..... Smullen weer!

De 80 minuten zijn inmiddels uitgelopen tot 2,5 uur, en ik MOET helaas weg, want ik heb nog een andere tour staan om 2 uur. En daar moet ik voor de subway in. Oh boy, de rit met overstap duurt een stuk langer dan ik had verwacht en ik merk dat ik het niet ga halen .... en inderdaad is de groep al vertrokken voor ik er ben. Het zou een 'kunst in de stad' tour zijn door Brooklyn. Jammer, maar niet anders ....

Even denken, wat nu? Ik kijk rond en schat in of ik de buurt leuk genoeg vind om zelf rond te lopen, maar merk dat de noodzaak voor een toilet hoger is en ik ken deze buurt niet en weet dus niet waar te zoeken. Terug naar huis, dan maar even ...

Daar neem ik even rust, hang wat achter de pc en besluit naar Washington Square Park te lopen om daar wat te genieten van de actie .... en ik duik ook even de NY U bookstore binnen, want ik wil het laatste boek van Alice Hoffman kopen. Dat blijkt dan echt een kinderboek, maar ach, daar houd ik ook wel van. Het is een leuke winkel en ik zwicht voor nog wat andere aankopen.

Op weg terug naar het hotel (op loopafstand door een lekker buurtje), loop ik te dubben wat ik vanavond zal gaan doen. Eigenlijk wilde ik naar Broadway, maar de moeheid gaat al aardig in mijn benen zitten, en om de hoek van mijn hotel is een bios waar een film ziet die ik wil zien: The second best Marigold Hotel. Weet je, als ik langs de bios loop, dan ga ik een kaartje kopen, en anders wordt het Broadway. Oh, verrek, daar is de bios al .... nou, beslissing genomen, dus!

Het is wederom een leuke film (deel I heb ik een paar jaar terug in Upper West gezien) en ik heb geheel in stijl een bak popcorn en een beker cola ligt gekocht. Zo'n beker is dan 0,5 liter! De bak popcorn was te behappen, want ik heb voor de 'mini' uitgave gekozen. Je kunt ook rustig 1 kg nemen, als je wilt! Het was lekker rustig in de bios en dus heel makkelijk om even de reis van New York naar India te maken ....

nog een paar extra foto's vind je hier

Reacties

Reacties

Marian DH

Oooh wat lekker en leuk was deze dag en dan afsluiten met een feelgood movie... top! (ik heb ook deel 1 gezien)
Ik ben dol op avocado... doe mij ook maar zo'n hotdog...
Zo te lezen kom je vast weer snel terug daar in NY...
En voor straks: Goeie reis terug naar Nederland...

Brigitta

Zit het er alweer op? Wat heb je weer een geanimeerde trip gehad. Hoera voor Groupon, daar heb ik in Dubai ook heel veel mee gedaan. Wel jammer dat het soms mislukt, maar wellicht krijg je nog een restitutie. Ik heb met veel plezier mee gelezen. Fijne reis terug, groetjes, Brigitta

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!