marinnyc4.reismee.nl

Central Park en Baseball

Vanmorgen word ik wakker van iemand die op de gitaar zit te oefenen .... in een hotel om half negen 's morgens? Zo goed speelt ie nou ook weer niet ... Ik lig een beetje in mezelf te grommen om die rare activiteit, maar besluit al gauw om dan maar bijtijds op te staan.

Het zonnetje schijnt, maar buiten blijkt het toch pittig koud. En dat komt door een forse noordoosten wind. Brrrr ... Iets binnenshuis om mee te beginnen, dan maar ...

Dat wordt dan the society of illustrators, een museum gewijd aan de strip. En als je niet van strips houdt, dan moet je hier zeker niet binnengaan. Het is een klein museumpje en ditmaal met een passend klein prijsje, voor 10$ mag je de 4 verdiepinkjes af. Langs de trappen hangt ook nog van alles, maar ik word wel gestoord door personeel dat van alles naar de 4e verdieping, wat voor ons trouwens de 3e is, ze beginnen hier bij 1 te tellen. Rare jongens, die Amerikanen ... Op die verdieping bevindt zich het restaurant, compleet met kunst en een dakterras. En dat dakterras wordt opgeleukt met nieuwe coniferen ... Maar ja, die komen niet vanzelf naar boven, natuurlijk ...

Er hangt van alles en nog wat, o.a. een tenstoonstelling over de strip 'Corto Maltese' en diens tekenaar en avonturier Hugo Pratt ..

Als ik weer buiten sta, besluit ik om mijn 2e fietsgroupon te innen. Een hele dag fietsen zit er niet in met dit weer, maar ik wil de groupon wel gebruiken en bovendien krijg je momenteel na afloop een never-ending coupon voor 50% korting. Een uitstekende deal, want dan hoef ik voor een volgende trip geen groupons te kopen en me dus nergens voor vast te leggen!

Onderweg naar de fietsverhuur kom ik nog langs de Apple Store en kom, laat ik eens naar binnen gaan ... tenslotte ben ik aan het dubben over een iPhone of zoiets ....

De winkel is AFGELADEN!!!

Mensen wat een volk. De ruimte staat vol lange tafels waarop je de hebbedingen uit kan proberen, maar voor elk item staat wel een rij ...pffff ... ik zie ook hele stoere horloges ... net een klein ipadje ... maar er staat geen prijs bij, dus ik denk dat ik maar weer naar buiten ga, op naar de fietsen ...

En laat ik me vandaag maar beperken tot een rondje Central Park. Dat heb ik tenslotte nog nooit helemaal gedaan. Oh zeg, dat komt lekker uit, het park is vandaag afgesloten voor auto's! Lekker! Het is nog behoorlijk pittig fietsen. Vooral de eerste helft, met wind tegen. Maar ook omdat het park nog flink heuvelig is .... poeh, ik moet af en toe gewoon afstappen!

Maar het is wel heerlijk, zo in de lente. De bomen worden al lekker groen en er bloeit van alles. De roze bloezems zijn bijna op hun einde, maar de witte bloeien nog volop en rode bloesems zitten al ruim in de knop. Vogels zijn aan alle kanten te horen, ik spot een enkele blauwe Jay en ook een paar knalrode Cardinals:

Ik duik op de terugweg even de Upper West Side in, rond 85 street, want ik mis 'mijn' buurtje toch echt wel! Zo lekker rustig en 'residential' .... Het hotel waar ik nu zit bevalt me uitstekend. Ruime kamer, badkamer en toilet op de gang, maar schoon en wachten is niet nodig. Wifi alleen beneden en niet zo heel standvastig, maar voor de prijs (90$ all-in), daar mag een mens zeker niet voor klagen. En het ligt lekker centraal, met een Starbucks om de hoek voor iets betere wifi en Union Square voor prima subway verbindingen. Maar Upper West, dat is toch anders ....!

Weer terug in Central Park begeef ik me ook nog even de zogenaamde Ramble in, voor de ultieme rust.

Maar daarna is het wat het fietsen betreft, weer mooi geweest voor vandaag. Ik krijg gewoon spierpijn van al die bedrock heuvels! En dus lever ik de fiets weer in, krijg mijn coupon en stap met pijnlijke benen riching Bookoff, op 45 street. Onderweg stuit ik zowaar op een winkeltje waar ik al heel lang eens heen wil, maar wat ik steevast vergeet: the Christmas Cottage.

Wat een heerlijk gek winkeltje! Ik kan een (zeer prijzige) kerstbal met de tekst IheartNY natuurlijk niet laten liggen!

Ook in Bookoff slaag ik uitstekend: 11 Japanse (kinder)boeken voor 1$ en 3 DVD's voor 2,5$. Helemaal gelukkig ga ik weer terug naar het hotel. Om me flink in te pakken voor de avond. Ik heb een kaartje voor een wedstrijd tussen de Yankees en de Mets, 2 New York teams en dus lekkere rivaliteit. Nu ben ik eigenlijk een Mets fan, maar ik heb een Yankee T-shirt en de game is in het Yankee stadium, dus ach, vanavond maar eens overstappen naar de concurrentie. Trouwens, de Yanks are on the roll ... ze hebben de laatse 11 wedstrijden gewonnen.

En vanavond volgt de 12e .... al in de eerste inning wordt er een homerun geslagen. Het stadion is dan ook aardig vol, met Mets fans naast Yankee fans, geen enkel probleem.

Overigens start de wedstrijd niet zonder eerst het volkslied. Of iedereen maar wil gaan staan en de pet af wil doen. Zo gezegd, zo gedaan. O, kijk nou, de tekst wordt getoond op een van de grote schermen. Ik ga nog meezingen, ook, want het is een lekker deuntje, eerlijk is eerlijk.

Een lekker wedstrijd, ook. Ik amuseer me enorm ook al ben ik in mijn uppie, en ik juich lekker hard mee bij mooie acties op het veld. Als er een nieuwe slagman op komt, wordt er muziek gespeeld van zijn keuze. Zelf vind ik vooral de Zuid-Amerikaanse deuntjes lekker swingend, maar rap komt natuurlijk ook veel aan de orde ... en ach, heel voorzichtig vind ik dat ook wel aardig ....

Ook krijgen we een taalles ... en laat dat deze keer nou Nederlands zijn!! Alle spelers proberen het woord 'binnenstebuiten', oftewel 'inside out' te zeggen .... lachen ... ik ga helemaal uit mijn dak ... (dat kan dan ook van het pintje zijn wat ik bij zo'n wedstrijd drink ...)

De cheesy joke van vandaag:

"Why did the skeleton not go to the party?"

"Because he had no body to dance with."

Hahahahaha, ik hou van dit soort humor!!

Tongue Out

Ondanks de kou had ik me voorgenomen de hele wedstrijd uit te kijken .... maar ... ik krijg het toch wel echt koud, inmiddels ... Zeker in combi met de vermoeidheid .... Weet je wat, er staan nu 2 Mets op de honken ... als ze scoren (het staat 6-0 voor de Yanks), dan blijf ik ....

Helaas ... er volgt geen punt en dus ga ik om half negen, na 90 minuten heerlijk honkbal, toch maar terug naar mijn hotel. Maar ik heb genoten, dat zeker! Het is uiteindelijk 6-1 geworden ...

Nog een paar foto's hier

Reacties

Reacties

Karin

Zo te horen toch wat vaker de fiets pakken ???? maar verder vermaak je je uitstekend en geniet je volop!
Lekker blijven doen...

Marian DH

Wat ziet dat Central Park er lekker rustig uit, heerlijk in zo'n drukke stad...Het lijkt me heerlijk om daar te fietsen... nou ja j hebt je kaartje voor volgende keer al dat schiet op...
En ja lachen hè je kan 'buiten' het seizoen gewoon lekker Kerstspulletjes kopen. Ik hoop dat je kerstbal dadelijk de reis overleeft!
Gezellig zeg die baseball wedstrijd, dat is wel het meest Amerikaanse wat je kan doen! En toevallig dan 'binnenstebuiten' haha, niemand had door dat jij Dutch was neem ik aan... Geen zin om te verbeteren?

Marian DH

Mooi die vogeltjes ook...

Marian

hoi hoi, nou, ik begon spontaan te juichen toen het een les Nederlands betrof ..... dus de mensen naast me (waren trouwens ook toeristen) hadden wel door dat ik een Nederlandse was ^_^
de bal heeft de reis gelukkig overleefd!

Sandra

Hopelijk is de kerstbal goed ingepakt voor de reis terug :)

Marian

hoi Sandra, ja hoor, gelukkig wel ... sterker nog, die foto was hier gemaakt ...LOL

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!