marinnyc4.reismee.nl

Chocola en Sex

Vannacht wilde het slapen niet echt op gang komen en dus ik word pas van de wekker wakker. Die staat om half 10, want om 11 uur heb ik met Susan afgesproken, degene die afgelopen donderdag de rondleiding door het AMNH gaf. Ze woont vlakbij mijn hotel, heeft een hondje en een man die zo'n beetje 24/7 werkt. In de advocaterij, dat wel, en het levert hem geen windeieren op! Oh my God, wat een apartement! Het gebouw zelf is zo'n 100 jaar oud, maar de woning oogt van binnen als sprankelnieuw, voor intimi: de flat van mijn moeder is er klein bij .... en dan hebben ze nog 2 verdiepingen ook!!

Supermooi ingericht. Susan schaamde zich, want ze vond de woning een rommeltje .... maar ik kon geen haartje of verkeerd neergelegd boekje ontdekken.

Oh, en naar aanleiding van het bosje tulpen dat ik had meegenomen wist ze te vertellen dat Nederland in 9/11 een donatie van 2 miljoen narcisbollen heeft gedaan (of in ieder geval heel veel

Laughing
). Vandaar dat er nu zoveel narcissen staan in New York! We wilden schijnbaar in eerste instantie tulpebollen schenken, maar in tegenstelling tot narcissen gaan die maar 1 jaar mee, zodoende ...

Bloemen zijn hier trouwens wel prijzig, hoor. Op de greenmarket van Union Square: 1 bosje tulpen = 15$, 1 bosje narcissen = 18$ (daar komt dan geen tax bovenop, dat scheelt ...). En vandaag (ik loop een dag achter met dit blog) zag ik dat een bosje rozen in een buurtwinkeltje 12$ kost .... oude anjers kun je daarentegen al voor 9$ op de kop tikken ....

Koffie drinken bij iemand thuis is geloof ik ongebruikelijk hier, en na wat kletsen verhuizen we naar een chocoladewinkeltje wat verderop .... nogmaals: oh my God! Lekker!! Ik heb warme witte chocolodemelk en een heerlijke notengebakje. Net of je een gesmolten reep van zeer goede kwaliteit zit te drinken ... Zo heerlijk ... hmmmm.

Daarna nog even samen ABC kitchens ingelopen. Echt een hele gekke winkel met een zeer uiteenlopend assortiment met ook zeer uiteenlopende prijzen ... maar voornamelijk toch wel erg hoog .... een dun fludderbloesje (a la hippiestijl) komt zomaar op 350$ en een minuscuul zoutschaaltje 120$ .... okay ....?

Het regent nog steeds als we weer afscheid nemen en na een kort bezoekje aan Barnes & Nobles (voor die kaart die ik vorige keer niet gekocht heb) ben ik even gaan chillen in het hotel. Lekker douchen en nog even wat dutten .... Gelukkig begint het droog te worden, en kom, ik ben hier niet gekomen om op bed te liggen ... wat zal ik eens gaan doen ...? Ik heb nog wel tijd voor een klein museum en opt voor het 'Museum of Sex', want daar wil ik al heel lang eens naar toe.

Het stelt eigenlijk niet zoveel voor ... nou ja, de prijs wel, het museum niet ... (17,50$ excl tax, die komt er nog zachtjes bovenop).

Ik heb wel dit spel gewonnen van twee jongens.

Verder wat tekeningen, vooral uit de 18e eeuw, wat informatie over de film 'Deep Throat', vergezeld van een monsterlijk uitvergrote diafilm op een muur ... niet erg smakelijk, vond ik ... maar wel knap, dat wel, ik doe het niet na, zal ik maar zeggen ...

Wat ik vooral boeiend vond, was een tentoonstelling over het sexleven van dieren, en dan met name over homosexuele incidenten en relaties. Heel grappig en ook leerzaam.

En toen stond ik al weer bij de uitgang, een klein half uurtje later ...

Voor vanavond heb ik een 'book launch' op het programma staan, in 'the Village', in wat er op het internet als een schattig barretje uitzag. Het boek had me wel wat geleken, dus kom, waarom niet? Ik ben dol op de Village.

Het kostte me even wat moeite om het straatje te vinden, maar het is gelukt en het was een leuke wandeling. De launch was grappig (ik kan even niet op een vertaling komen, maar het gaat om een nieuw verschenen boek). Een aantal mensen aan wie het boek is opgedragen las voor uit eigen werk, al of niet terug opgedragen aan deze schrijfster. De schrijfster zelf werd steeds entusiaster, het was haar eerste boek. Op een gegeven moment dacht ik dat ze hysterisch ging worden, maar gelukkig viel dat mee. Het geheel werd afgerond met het voorlezen van een hoofdstuk door de schrijfster zelf, en dat deed ze met verve ... Een hoofdstuk met sex erin, en al werd de daad niet beschreven, de hese stem en intonatie maakten het geheel zeer sensueel.

Ik heb dan ook maar een boek gekocht. Ik vond: 'als ik een cola tic kan kopen voor 12$ incl tip, dan kan ik ook nog wel een boek van 15$ kopen, toch?' En zo zijn jullie even helemaal op de hoogte van wat alles hier zo'n beetje kost op dit moment.

Terug ben ik gaan lopen, want zo ver is mijn hotel hier niet vandaan, en het is een gezellige buurt. Het was een tikkie mistig, waardoor alles een mysterieus waas kreet ... vooral in Washington Square Park, waar de ouderwetse lantarenpalen hun gele nevelige licht over het groen verspreidden ...

Een meisje zat op een bankje te telefoneren ... ze huilde erbij ... ik had neiging om te zeggen: 'ach meid, over een tijdje ben je dit alweer vergeten' ... maar ik deed het maar niet. Een mens heeft zo haar recht op eigen verdriet ... en evengoed genietend van het moment liep ik door ... goh, er zit alweer een dag op ....

Reacties

Reacties

sandra

dus jij was nr. 3 in het museum?!!!?!? haha

Marian

ja, helemaal goed .... voor elke keer dat je een bal in het gat rolde, ging de piemel een stuk naar voren ^_^

Marian DH

Wat kan je toch leu schrijven altijd weer een feest om te lezen! Gezellig hoor...
Klinkt toch als een hele leuke dag ondanks regen en 'laat' wakker worden! Ja gek hè je gaat nooit met mensen thuis wat koffiedrinken altijd ergens buiten... daarom blijven die huizen ook zo onberispelijk ze doen er praktisch niks haha. Toevallig liep ik gister ook langs een sexmuseum, maar daar hoef ik ech tniet naar binnen.. Ik was nl. bij mijn dochter een nachtje aan het logeren geweest... Oudezijds Achterburgwal nou dan weet je het wel.. Nog fijne dagen daar, hoop dat je nog wat lekker weer hebt en veel kijkplezier!
gROETJES,
mARIAN dh

Marian

ja, hahaha, misschien blijft zo'n huis daarom zo schoon, zelfs met een hond!! Maar wel leuk om even binnen te kijken, hoor!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!